Subvencions: com presentar-se i gestionar-les? - Aula Virtual

Descripció
Sou una entitat de l'ESS i voleu presentar-vos a una convocatòria de subvencions? En aquesta activitat treballarem el cicle de subvencions, repassant-ne els aspectes claus, i identificant els errors més freqüents.
Durada:
3 hores. Multisessió de 2 sessions.
Orientat a:

Entitats o organitzacions que no hagin participat anteriorment en processos de subvencions públiques i estiguin interessades en presentar-se a alguna convocatòria vigent.

Contingut

IMPORTANT: Aquesta activitat es divideix en 2 sesssions. S'impartiran de manera virtual en streaming a través de la plataforma gratuïta Microsoft Teams. Les persones inscrites rebran per correu electrònic, abans de la primera sessió, un enllaç únic par a totes les sessions i les instruccions d'accés.

Objectius generals:

-Donar eines a les emprenedores i iniciatives i entitats de l'economia social i solidària perquè tinguin més coneixements i informació per participar en convocatòries de subvencions.
-Contribuir a la gestió i enfortiment per garantir la seva viabilitat i continuïtat amb les màximes garanties
-Facilitar eines de millora de gestió econòmica i financera

Objectius específics:

-Conèixer el cicle i procés de les subvencions públiques
-Dotar d'eines per la recerca activa de finançament
-Facilitar processos per facilitar la presentació
-Saber identificar els aspectes clau de les convocatòries
-Saber elaborar el pressupost
-Incorporar eines de seguiment i gestió
-Conèixer els tipus d'ingressos i despeses
-Acompanyar en un procés de sol·licitud

Temari:

El taller es dividirà en dos mòduls:

-El primer consistirà en una introducció als processos vinculats a la cerca, sol·licitud i justificació de subvencions. .
-En el segon es repassarà una convocatòria de subvencions específica en vigència o procés i es generarà un espai d'acompanyament per iniciar el vostre projecte.

Part teòrica
1. Què són i quines tipologies de subvencions existeixen
2. Introducció al cicle de subvencions (recerca, presentació, reformulació, seguiment i justificació).
3. Com es cerquen les convocatòries (canals, aspectes clau per analitzar-les i identificar-ne els destinataris i finalitat).
4. Com presentar les sol·licituds. Anàlisi de les bases, documentació necessària i formes de tràmit.
5. Reformulació. Què vol dir i com es reformular un projecte
6. Estratègies i eines de seguiment. El control de despeses
7. Aspectes clau per a la justificació tècnica i econòmica
8. L'acreditació de les despeses

Part pràctica
1. Presentació d'una convocatòria
2. Treball individual/grupal al voltant d'una convocatòria específica amb l'acompanyament del formador/a.

Les persones que no tinguin un CIF d'empresa, per fer la inscripció podreu posar el vostre NIF/NIE.

 

Professorat
VILANOVA FERNANDEZ, MARC
Conducció
FACTO ASSESSORS SCCL

Calendari

Dies i horari
Lloc de realització
Idioma d'impartició
Places
Inscripció
Aula virtual
oct. 27, 2021
10:00 - 11:30
Aula virtual
oct. 28, 2021
10:00 - 11:30
Català
20
Places
Aula virtual
nov. 22, 2021
12:00 - 13:30
Aula virtual
nov. 23, 2021
12:00 - 13:30
Català
20
Places
Aula virtual
des. 15, 2021
16:00 - 17:30
Aula virtual
des. 16, 2021
16:00 - 17:30
Català
20
Places

Més informació

En les activitats de l¿Aula Virtual es considerarà com a ¿assistides¿ a totes aquelles persones que hagin accedit a l¿espai en els primers 30 minuts de la formació. Les persones que s¿incorporin més tard, es comptabilitzaran com a ¿no assistides¿ i no se¿ls generarà el certificat corresponent.
Barcelona Activa ofereix tallers i activitats formatives en Economia Social i Solidària adreçats a persones i col·lectius que volen emprendre noves iniciatives socioeconòmiques. Consulta l'oferta de cursos i tallers actuals aquí!
Per més informació pots escriure a innovaciosocioeconomica@barcelonactiva.cat.