Definició dels processos de millora de la sostenibilitat ambiental de les activitats empresarials
Suport per la millora de la sostenibilitat ambiental de les activitats empresarials
Acompanyament en la definició de noves estratègies en sostenibilitat ambiental per a les empreses i persones treballadores autònomes, identificant noves oportunitats i àmbits de millora
1: Conèixer l’impacte ambiental del seu negoci
2: Identificar i prioritzar oportunitats d'ecoinnovació
3: Familiaritzar-se amb les certificacions de sostenibilitat i/o ajudes relacionades
Metodologia del servei
FASE 1: Realització d’una diagnosi inicial transversal, a través de l’anàlisi del cicle de vida del producte o servei, per tal de determinar els aspectes ambientals i impactes potencials associats; així com també, d’un test de nivell de maduresa en matèria de sostenibilitat.
FASE 2: Sessions de treball, a través de dinàmiques pràctiques, per a la definició de noves oportunitats sostenibles, segons l’itinerari seleccionat per part de la persona o empresa beneficiària. Per cada un dels següents itineraris, s’estableixen diferents mòduls i metodologies, adaptables a cada cas, per tal de fer eficients els resultats. Els itineraris establerts són els següents:
- Tendències legislatives en matèria de sostenibilitat ambiental, per analitzar els nous desenvolupaments legislatius que afectin a l’activitat concreta del negoci.
- Certificacions sostenibles i/o ajudes relacionades, per identificar, concretar i analitzar els seus elements requerits i les seves característiques principals.
- Petjada de carboni i/o altres índexs sostenibles (com la petjada hídrica), per calcular la quantitat de gasos amb efecte d’hivernacle emesos i/o l’ús d’aigua, durant al cicle de vida d’un producte o servei.
- Estratègia de mitigació d’emissions de CO2, per analitzar i definir iniciatives de reducció dels seus efectes al llarg del cicle de vida del producte o servei.
- Estratègia de negoci sostenible, per elaborar o revisar el pla estratègic i els diferents elements que configuren l’entorn del negoci i que hi poden influir en matèria de sostenibilitat ambiental.
- Comercial o màrqueting, per conèixer el posicionament de l’empresa, en l’àmbit de la sostenibilitat, en relació a la competència i als potencials clients, coneixent què ofereix el negoci, què el diferencia i perquè els seus potencials clients l’han d’escollir respecte els altres.
- Operacions, per relacionar les tasques i processos que es duen a terme en el dia a dia del negoci i que impacten al medi ambient i detectar potencials millores en com es treballa, optimitzant la situació actual.
- Creixement del negoci, per analitzar la situació actual i establir fites de creixement, a través de productes o serveis sostenibles, tenint en compte quins elements són necessaris per assolir-la.
FASE 3: Síntesi de les qüestions treballades al llarg de les sessions realitzades amb la persona o empresa beneficiària i definició dels passos a seguir per tal de poder implementar els aspectes treballats i continuar, de manera sostenible, amb el desenvolupament del negoci.
L’acompanyament professional consistirà en un màxim de 10 hores d’assessorament.
Aquest servei es presta en el marc del Programa per a la millora, digitalització i sostenibilitat dels negocis, que té com a objectiu l’acompanyament de les empreses de la ciutat de Barcelona i de la seva àrea metropolitana per adaptar-se als reptes de la situació post-pandèmia
REQUISITS
- Tenir domicili social a l’àrea metropolitana de Barcelona.
- Tenir un màxim de 250 persones treballadores.
- Disposar d’equips informàtics i connexió a Internet.
Places limitades! Barcelona Activa avaluarà les sol·licituds rebudes i es posarà en contacte amb les empreses sol·licitants.
SOL·LICITUD DEL SERVEI
“Aquest programa està cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea, en el marc del Programa Operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020. Operació 1: Millora del teixit econòmic empresarial de la ciutat i Actuació FEDER 1.1 Programes d’acompanyament per a la millora de la competitivitat empresarials”.