Ruta de navegació

Suport per la millora de la sostenibilitat ambiental de les activitats empresarials

Acompanyament en la definició de noves estratègies en sostenibilitat ambiental per a les empreses i persones treballadores autònomes, identificant noves oportunitats i àmbits de millora

Aquest programa posa a disposició de petites i mitjanes empreses i persones treballadores autònomes un servei d’acompanyament teòric-pràctic, per part d'una persona assessora especialitzada, amb l’objectiu d’ecoinnovar el negoci per minimitzar els impactes ambientals en les etapes que engloba el cicle de vida d’un producte o servei.
A través d’aquest servei d’acompanyament expert, les empreses i persones treballadores autònomes podran:

1: Conèixer l’impacte ambiental del seu negoci
2: Identificar i prioritzar oportunitats d'ecoinnovació
3: Familiaritzar-se amb les certificacions de sostenibilitat i/o ajudes relacionades 

Metodologia del servei

El procés d’acompanyament serà dinàmic i personalitzat, es realitzarà per part de personal equip tècnic especialitzat i s'estructura en les següents tres fases:
FASE 1: Realització d’una diagnosi inicial transversal, a través de l’anàlisi del cicle de vida del producte o servei, per tal de determinar els aspectes ambientals i impactes potencials associats; així com també, d’un test de nivell de maduresa en matèria de sostenibilitat.
FASE 2: Sessions de treball, a través de dinàmiques pràctiques, per a la definició de noves oportunitats sostenibles, segons l’itinerari seleccionat per part de la persona o empresa beneficiària. Per cada un dels següents itineraris, s’estableixen diferents mòduls i metodologies, adaptables a cada cas, per tal de fer eficients els resultats. Els itineraris establerts són els següents:
  • Tendències legislatives en matèria de sostenibilitat ambiental, per analitzar els nous desenvolupaments legislatius que afectin a l’activitat concreta del negoci.
  • Certificacions sostenibles i/o ajudes relacionades, per identificar, concretar i analitzar els seus elements requerits i les seves característiques principals.
  • Petjada de carboni i/o altres índexs sostenibles (com la petjada hídrica), per calcular la quantitat de gasos amb efecte d’hivernacle emesos i/o l’ús d’aigua, durant al cicle de vida d’un producte o servei.
  • Estratègia de mitigació d’emissions de CO2, per analitzar i definir iniciatives de reducció dels seus efectes al llarg del cicle de vida del producte o servei.
  • Estratègia de negoci sostenible, per elaborar o revisar el pla estratègic i els diferents elements que configuren l’entorn del negoci i que hi poden influir en matèria de sostenibilitat ambiental.
  • Comercial o màrqueting, per conèixer el posicionament de l’empresa, en l’àmbit de la sostenibilitat, en relació a la competència i als potencials clients, coneixent què ofereix el negoci, què el diferencia i perquè els seus potencials clients l’han d’escollir respecte els altres.
  • Operacions, per relacionar les tasques i processos que es duen a terme en el dia a dia del negoci i que impacten al medi ambient i detectar potencials millores en com es treballa, optimitzant la situació actual.
  • Creixement del negoci, per analitzar la situació actual i establir fites de creixement, a través de productes o serveis sostenibles, tenint en compte quins elements són necessaris per assolir-la.

FASE 3: Síntesi de les qüestions treballades al llarg de les sessions realitzades amb la persona o empresa beneficiària i definició dels passos a seguir per tal de poder implementar els aspectes treballats i continuar, de manera sostenible, amb el desenvolupament del negoci.
L’acompanyament professional consistirà en un màxim de 10 hores d’assessorament.

Aquest servei es presta en el marc del Programa per a la millora, digitalització i sostenibilitat dels negocis, que té com a objectiu l’acompanyament de les empreses de la ciutat de Barcelona i de la seva àrea metropolitana  per adaptar-se als reptes de la situació post-pandèmia

REQUISITS

Per rebre l’acompanyament, les empreses o persones treballadores autònomes interessades hauran de complir els següents requisits:
  • Tenir domicili social a l’àrea metropolitana de Barcelona. 
  • Tenir un màxim de 250 persones treballadores.
  • Disposar d’equips informàtics i connexió a Internet.

Places limitades! Barcelona Activa avaluarà les sol·licituds rebudes i es posarà en contacte amb les empreses sol·licitants.

SOL·LICITUD DEL SERVEI

Pots sol·licitar el servei a través del formulari de "Demana el servei", seleccionant l'opció "Assessorament per a la Sostenibilitat".

Missatge Feder - Actuació 1.1

“Aquest programa està cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea, en el marc del Programa Operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020. Operació 1: Millora del teixit econòmic empresarial de la ciutat i Actuació FEDER 1.1 Programes d’acompanyament per a la millora de la competitivitat empresarials”.