Detall formació
Ruta de navegació
ActivitatsDetall
Eines de gestió de relació amb clients o CRM, com optimitzar la gestió comercial d'oportunitats i l'anàlisi de dades.
El taller s'adreça a persones emprenedores, petites i mitjanes empreses que s'encarreguin de la comercialització dins de qualsevol format jurídic en procés d'ideació, constitució, de recent creació amb coneixements i una estratègia comercial mínimament perfilada i que vulguin consolidar i aprofundir els seus coneixements en comercialització.
El parquet empresarial català està format per petites i mitjanes empreses, que sovint emprenen motivades per l'autoocupació o el seguiment de negocis familiars. La realitat diària d'aquestes empreses, fa que sovint descuiden una part importantíssima del negoci: l'estratègia de comercialització.
La varietat de cursos de màrqueting és immensa, però poques vegades trobem un taller on s'expliqui perquè val la pena invertir temps a crear una estratègia de comercialització i venda, com es pot fer de forma senzilla i aplicada a la realitat de cada negoci.
Aquest taller pretén aprofundir en la consolidació i millora del coneixement del màrqueting per a aquelles persones emprenedores i iniciatives que volen conèixer i fer servir mètriques e indicadors relacionats amb les vendes, activitat comercial de captació, conversió i fidelització, aplicables als seus negocis.
Objectius generals de l'activitat:
- Conèixer com millorar les estratègies de màrqueting de l'empresa o projecte.
- Dotar d'eines a les emprenedores i empreses per valorar les accions de màrqueting estratègic als seus projectes.
- Contribuir a la gestió i enfortiment de les empreses per garantir la seva viabilitat i resiliència enfront de un mercat en constant canvi.
- Consolidar la capacitat analítica de les persones emprenedores, empreses i entitats.
Objectius específics de l'activitat:
- Conèixer la utilitat de les eines per monitorar i mesurar les accions comercials i de màrqueting.
- Conèixer les diferents plataformes de CRM disponibles al mercat per registrar i analitzar l'activitat comercial de les empreses.
- Aprendre el concepte darrere de cada indicador de performance i poder escollir els més adients en cada cas segons criteris pertinents pel projecte o empresa.
- Capacitar en l'ús dels CRM com a eina per registrar, avaluar i millorar les campanyes comercials i de promoció de producte/servei.
- Conèixer els anàlisis que es poden fer amb les aplicacions existents mitjançant la generació d'informes a mida.
Temari complet:
- S1 - Sessió teòric-pràctica de 3 hores
- Definició de CRM. Què són i quines són les seves utilitats per a l'empresa, projecte.
- Presentació de diferents plataformes de CRM i aplicacions integrades a l'e-commerce.
- Les fases del procés comercial i el disseny dels CRM per introduir, assignar i registrar els progressos de les oportunitats comercials d'una empresa des de la generació del contacte fins a la fidelització d'un client.
- Importància de la segmentació de la base de dades per a la consecució d'objectius de l'empresa. - S2 - Sessió teòric-pràctica de 3 hores
- Identificació dels principals criteris de mesurament i control, descripció dels KPIs per màrqueting digital i físic.
- Explorar un parell d'opcions de CRM per conèixer les seves diferències pel que fa a funcionalitats i obtenció de dades analítiques i informes a mida.
- Exercici pràctic per dissenyar un procés de venda a un CRM gratuït.
- Exercici pràctic per crear informes a mida a partir de les dades d'un CRM.
Calendari
Més informació
IMPORTANT: Aquesta activitat es realitza en dos tipus de format: sessió presencial o sessió virtual. Consulta el tipus de cada sessió al calendari del web.
Sessió virtual: les sessions virtuals d'aquesta activitat s'imparteixen en streaming mitjançant la plataforma gratuïta Microsoft Teams. Les persones registrades rebran l'enllaç per correu electrònic amb la invitació i les instruccions d'accés abans de l'inici de la sessió.
En les activitats de l'Aula Virtual es considerarà com a "assistides" a totes aquelles persones que hagin accedit a l'espai en els primers 30 minuts de la formació. Les persones que s'incorporin més tard, es comptabilitzaran com a "no assistides" i no se'ls generarà el certificat corresponent.
Sessió presencial: la informació del lloc de realització de la sessió presencial, adreça i aula, la trobareu al web.
En les activitats en format Presencial les persones registrades hauran d'acreditar la seva assistència signant el full d'assistència que trobaran a la recepció de l'equipament corresponent.
ActivitatsRelacionades
Propera edició
Aula virtual