L'Equip del Servei de Tràmits de la Oficina d'Atenció a l'Empresa de l'Ajuntament de Barcelona t'orienta en els tràmits necessaris per posar en marxa la teva empresa.
Activitat gratuïta
IMPORTANT: Aquesta activitat s'impartirà de manera virtual en streaming a través de la plataforma gratuïta Microsoft Teams. Les persones inscrites rebran per correu electrònic l'enllaç amb la invitació i les instruccions d'accés abans de l'inici de la sessió.
Per a poder iniciar una activitat és imprescindible tramitar la corresponent llicència d'activitats, per a la qual un tècnic competent ha de fer un projecte justificant que el local compleix amb tota la normativa vigent. Després es fa una inspecció del local per certificar que compleix la normativa. Aquest procediment sempre pot ser més lleuger si es disposa d'uns mínims coneixements per a impulsar-lo.
OBJECTIU GENERAL
Explicar els diferents tipus de llicències d'activitats i donar a conèixer tots els punts crítics que han d'acomplir els locals en la tramitació de les llicències d'activitat.
OBJECTIUS ESPECÍFICS
Especificar quan és necessari una llicència d'activitats.
Aprendre com es classifiquen les llicències d'activitats a Barcelona.
Donar a conèixer el procediment de tramitació de cada tipus de llicència.
Especificar les taxes que cobra l'Ajuntament per a cada tipus de llicència.
Explicar els possibles problemes per instal·lar una activitat en un emplaçament determinat.
Explicar els altres permisos que s'han de demanar a l'hora d'iniciar una activitat.
TEMARI
1. Quan és obligatòria la llicència d'activitats?
2. Classificació de les llicències d'activitats a Barcelona.
3. Procediment d'obtenció de les llicències.
4. Taxes de les llicències d'activitats.
5. Aspectes tècnics a tenir en compte a l'hora de triar un local.
6. Altres aspectes tècnics a tenir en compte.
7. Altres permisos necessaris a l'hora d'iniciar una activitat.
Activitat impartida per l'Equip del Servei de Tràmits de la Oficina d'Atenció a l'Empresa de l'Ajuntament de Barcelona.