Digitalització
Suport als processos de digitalització de les empreses
Acompanyament en els processos de digitalització de petites i mitjanes empreses i persones treballadores autònomes. Suport en la tramitació dels ajuts del Kit Digital.
Amb aquest programa es posa a disposició de petites i mitjanes empreses i persones treballadores autònomes un servei d’assessorament especialitzat en (1) la definició d’un pla de digitalització i la concreció de solucions a implementar; (2) un guiatge en la tramitació del Kit Digital.
El servei inclou acompanyament en la implementació de millores en les àrees següents:
- Presència de l’empresa a Internet, ja sigui a través de pàgines web, xarxes socials o altres mitjans online.
- Estratègia de comunicació i màrqueting online de l’empresa, a nivell de planificació i utilització de diferents eines disponibles per a petites empreses, des de recursos per fer campanyes de màrqueting online fins a les eines per millorar el posicionament a cercadors i la utilització d’analítica web i de xarxes socials.
- Utilització de canals de venda online.
- Digitalització dels processos de gestió de l’empresa, a nivell de la utilització de sistemes de gestió informatitzada com CRM i ERP, o la utilització d’eines que facilitin el treball col·laboratiu i el teletreball.
- Informació, assessorament i suport en la tramitació en relació als ajuts del Kit Digital. Kit Digital és un programa d’ajuts a fons perdut per a la implementació de solucions digitals per a petites empreses, microempreses i persones treballadores autònomes.
METODOLOGIA DEL SERVEI
El procés d’acompanyament es realitzarà per part de personal equip tècnic especialitzat i s'estructurarà en tres fases:
FASE 1: Realització d’una diagnosi inicial que determini el nivell de digitalització de l'empresa i les possibilitats de millora en les següents àrees:
- Presència de l’empresa a Internet
- Estratègia de comunicació i màrqueting online de l’empresa
- Utilització de canals de venda online
- Digitalització dels processos de gestió de l’empresa i possibilitats de teletreball i treball col·laboratiu
FASE 2: Realització d’un pla de digitalització a partir de la diagnosi inicial, que ha d’incloure objectius concrets i mesurables relatius al grau de digitalització de l’empresa en les diferents àrees definides al punt anterior.
FASE 3: Assessorament i suport en la tramitació del Kit Digital i en la concreció de les solucions i els requisits funcionals de cara a negociar i contractar els Agents Digitalitzadors en les categories de solucions digitals:
- Web i presència bàsica a internet (*)
- Comerç electrònic
- Gestió de Xarxes Socials
- Gestió de clients
- Business Intelligence i Analítica
- Serveis d’Oficina Virtual
- Gestió de Processos
- Factura Electrònica
- Comunicacions segures
- Ciberseguretat
- Marketplace (*)
- Presència avançada a internet
- Servei de Ciberseguretat Gestionada (**)
- Gestió de clients amb IA associada (**)
- Business Intelligence i Analítica i IA associada (**)
- Gestió de Processos amb IA associada (**)
- Lloc de treball segur (***)
(*) exclusiu per a empreses entre 0 i menys de 50 persones treballadores
( ** ) exclusiu per a empreses d’entre 50 i menys de 250 persones treballadores
( *** ) exclusiu per a empreses entre 0 i menys de 3 persones treballadores.
L’acompanyament consistirà en un màxim de 5 hores d’assessorament durant un període màxim de 6 mesos.
Aquest servei es presta en el marc del Programa per a la millora, digitalització i sostenibilitat dels negocis, que té com a objectiu l’acompanyament de les empreses de la ciutat de Barcelona i de la seva àrea metropolitana per adaptar-se als reptes de la situació post-pandèmia.
REQUISITS
Per rebre l’acompanyament, les empreses o persones treballadores autònomes interessades hauran de complir els següents requisits:
- Tenir domicili social a l’àrea metropolitana de Barcelona.
- Tenir un màxim de 50 persones treballadores.
- Disposar d’equips informàtics i connexió a Internet, així com de coneixements informàtics a nivell d’usuari/ària per part de la persona o equip que participarà en el programa.
- Estar al corrent de les obligacions tributàries i de Seguretat Social.
SOL·LICITUD DEL SERVEI
Pots sol·licitar el servei a través del formulari de "Demana el servei", seleccionant l'opció "Assessorament per a la digitalització/ Kit Digital".
Partners
“Aquest programa està cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea, en el marc del Programa Operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020. Operació 1: Millora del teixit econòmic empresarial de la ciutat i Actuació FEDER 1.1 Programes d’acompanyament per a la millora de la competitivitat empresarials”.