Ruta de navegació

ActivitatsDetall

Aula Virtual - Empreses d'ESS i mitjans de comunicació

Descripció
En aquest taller s'explicarà com arribar a les redaccions més conservadores o com tenir espai en mitjans, incloent aquells de l'àmbit local, autogestionats o comunitaris. Es donaran les eines essencials per aprendre quins són els elements claus per a un bon gabinet de premsa, conèixer les dinàmiques de les redaccions i com relacionar-se amb elles i saber com elaborar els materials que es necessitaran per contactar-hi.
Durada:
Monosessió: 1 sessió de 2 hores
Orientat a:

Aquesta formació es dirigeix a persones responsables de la comunicació d'una entitat, impulsores d'una iniciativa o projecte o professionals de la comunicació en la relació amb els mitjans de comunicació.

Contingut

Objectius generals de l'activitat:
-Conèixer tots els passos a fer per dur a terme un gabinet de premsa complert

-Conèixer les tipologies de mitjans i de redactors

-Aprendre a enfocar el tema "a vendre" segons cada mitjà i periodista

Objectius específics de l'activitat:
-Aprendre a elaborar un dossier de premsa
-Aprendre a elaborar una nota de premsa
-Aprendre a elaborar una convocatòria de premsa
-Conèixer com elaborar una base de dades de mitjans
-Saber com fer un bon seguiment de premsa


Temari complet
Bloc 1 Què puc explicar?
-Què pot interessar als mitjans?
-A quins mitjans em puc adreçar? Tradicionals i de l'ESS
-Les convocatòries. Alternatives a la roda de premsa

Bloc 2 Com aconseguir que em facin cas
-El dossier de premsa
-La convocatòria de premsa
-La nota de premsa
-Com fer una base de dades de mitjans

Bloc 3 Recollir els fruits
-El secret de l'èxit: el seguiment de premsa
-Gestionar les peticions: entrevistes i altres formes de col·laboració
-Press-clipping. Què és, per què és important i com fer-ho.

Professorat
JODAR VIÑAS, SIRA
Conducció
La Clara

Calendari

Dies i horari
Lloc de realització
Idioma d'impartició
Places
Inscripció
Aula virtual
27 de maig, 2024
10:00 - 12:00
Idioma d'impartició:Català
19
Places

Més informació

L'activitat es realitzarà en l'idioma indicat per a cada sessió.
Recordeu que podeu gestionar la vostra inscripció (donar-se de baixa, obtenir un certificat de participació,....) des de l'apartat d' Activitats de l'Espai personal.
Per a més informació o si tens alguna necessitat especial i requereixes de suport per seguir l'activitat escriu-nos a innovaciosocioeconomica@barcelonactiva.cat

En cas que no puguis assistir a l'activitat, és necessari que et donis de baixa amb 12 hores d'antelació entrant a l'apartat ACTIVITATS del teu Espai Personal, al qual pots accedir fent clic aquí. D'aquesta manera una altra persona podria aprofitar la teva plaça.
Barcelona Activa ofereix tallers i activitats formatives en Economia Social i Solidària adreçats a persones i col·lectius que volen emprendre noves iniciatives socioeconòmiques. Consulta l'oferta de cursos i tallers actuals aquí!
En les activitats de l'Aula Virtual es considerarà com a assistides a totes aquelles persones que hagin accedit a l'espai en els primers 15 minuts de la formació. Les persones que s'incorporin més tard, es comptabilitzaran com a no assistides i no se'ls generarà el certificat corresponent.