Ruta de navegació

Suport als processos de digitalització de les empreses

Acompanyament en els processos de digitalització de petites i mitjanes empreses i persones treballadores autònomes. 

Amb aquest programa es posa a disposició de petites i mitjanes empreses i persones treballadores autònomes un servei d’assessorament especialitzat en la definició d’un pla de digitalització i la concreció de solucions a implementar.

El servei inclou acompanyament en la implementació de millores en les àrees següents:

  • Presència de l’empresa a Internet, ja sigui a través de pàgines web, xarxes socials o altres mitjans online.
  • Estratègia de comunicació i màrqueting online de l’empresa, a nivell de planificació i utilització de diferents eines disponibles per a petites empreses, des de recursos per fer campanyes de màrqueting online fins a les eines per millorar el posicionament a cercadors i la utilització d’analítica web i de xarxes socials.
  • Utilització de canals de venda online.
  • Digitalització dels processos de gestió de l’empresa, a nivell de la utilització de sistemes de gestió informatitzada com CRM i ERP, o la utilització d’eines que facilitin el treball col·laboratiu i el teletreball.

METODOLOGIA DEL SERVEI

El procés d’acompanyament es realitzarà per part de personal equip tècnic especialitzat i s'estructurarà en dues fases:

FASE 1: Realització d’una diagnosi inicial que determini el nivell de digitalització de l'empresa i les possibilitats de millora en les següents àrees:

  • Presència de l’empresa a Internet
  • Estratègia de comunicació i màrqueting online de l’empresa
  • Utilització de canals de venda online
  • Digitalització dels processos de gestió de l’empresa i possibilitats de teletreball i treball col·laboratiu

FASE 2: Realització d’un pla de digitalització a partir de la diagnosi inicial, que ha d’incloure objectius concrets i mesurables relatius al grau de digitalització de l’empresa en les diferents àrees definides al punt anterior. 

L’acompanyament consistirà en un màxim de 5 hores d’assessorament durant un període màxim de 6 mesos.

Aquest servei es presta en el marc del Programa per a la millora, digitalització i sostenibilitat dels negocis, que té com a objectiu l’acompanyament de les empreses de la ciutat de Barcelona i de la seva àrea metropolitana  per adaptar-se als reptes de la situació post-pandèmia. 

REQUISITS

Per rebre l’acompanyament, les empreses o persones treballadores autònomes interessades hauran de complir els següents requisits:

  • Tenir domicili social a l’àrea metropolitana de Barcelona. 
  • Tenir un màxim de 50 persones treballadores.
  • Disposar d’equips informàtics i connexió a Internet, així com de coneixements informàtics a nivell d’usuari/ària per part de la persona o equip que participarà en el programa.
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i de Seguretat Social.

SOL·LICITUD DEL SERVEI

Pots sol·licitar el servei a través del formulari de "Demana el servei", seleccionant l'opció "Assessorament per a la digitalització". 

Partners

“Aquest programa està cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea, en el marc del Programa Operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020. Operació 1: Millora del teixit econòmic empresarial de la ciutat i Actuació FEDER 1.1 Programes d’acompanyament per a la millora de la competitivitat empresarials”.