Ruta de navegació

El Reimaginem us ajuda a transformar i fomentar la resiliència a les vostres empreses i entitats amb pràctiques i valors de l’Economia Social i Solidària, o que estiguin en procés d’incorporar-los, i vulguin tenir un impacte positiu ambiental, social, i de bon govern (ASG). 

Busquem oferir-vos solucions concretes per donar resposta a necessitats o reptes i ajudar-vos a créixer entenent els diversos contextos que envolten i condiciones a les organitzacions. 

S'acompanya a les organitzacions a afrontar  contextos d’oportunitat i canvi des de la innovació, l’estratègia i el prototipatge

La cinquena edició començarà el setembre de 2025 i comptarà amb 14 iniciatives participants i és executada per Tandem Social SCCL.  

Vols ser una d’elles? Inscriu-te abans del 25 de juliol

Per a més detalls vine a una de les sessions informatives el 9  o 23 de juliol.

Quins són els objectius?

  • Treballar en el prototipatge de solucions concretes per a reptes específics de les organitzacions. 
  • Fomentar la co-creació i l’impacte social en els processos de canvi i innovació de les organitzacions. 
  • Promoure la transversalitat de la perspectiva de gènere i la bona governança en les organitzacions. 

DIRIGIT A ORGANITZACIONS AMB...    

  • Un model de negoci amb bases consolidades.
  • Un repte concret identificat en relació amb els àmbits del disseny de producte/servei, organització interna o comercialització. 
  • Un equip amb capacitat de dedicació, lideratge i innovació.
  • Interès per incorporar o potenciar elements d’Economia Social i Solidària, perspectiva de gènere o impacte ASG. 

ITINERARIS ADAPTATS I DIFERENCIATS

Depenent de la necessitat concreta,  el Reimaginem ofereix a cada organització la possibilitat de triar un dels 2 itineraris diferenciats centrats en la pràctica. En aquests es fan servir metodologies del disseny per a generar idees fora de les convencionals i habituals.  

  • Disseny de producte/servei i comercialització: Disseny de la proposta de valor del producte o servei i de la user/client journey experience. Definició de la marca, discurs comercial i introducció al màrqueting digital.  
  • Organització interna, participació i governança: Estructura organitzativa, processos productius i reproductius, espais de participació i introducció a la governança de les organitzacions.

Tots els itineraris incorporen la digitalització com a element clau.  A més, entenem que la innovació neix de la suma de diverses mirades, i per això, recolzem el co-aprenentatge i la col·laboració dins les organitzacions, entre elles, i també amb l’equip del programa i altres iniciatives vinculades a l'ESS de la ciutat de Barcelona. 

3 FASES: 

  1. Orientar – identifiquem reptes i oportunitats.
  2. Explorar – analitzem, generem idees, definim i desenvolupem solucions potencials.
  3. Prototipar – ideem, dissenyem i construïm prototips de les solucions.

TIPOLOGIES D’ACTIVITATS

Formacions comunes (2 sessions conjuntes)  
  1. Innovació social  
  2. Prototipatge  
Formacions itineraris (2 itineraris - 3 sessions)  
  1. Disseny de producte/servei i comercialització  
  2. Organització interna, participació i governança  
Sessió d’aprenentatge mutu (1 sessió - 2 hores)  
  • Sessió amb organitzacions convidades que hagin afrontat reptes similars als de les organitzacions participants. Models de referència i innovació aplicada a les solucions 
Sessió preparatòria del prototip final (1 sessió - 2 hores)  
  • Sessió per contrastar, presentar i validar els prototips finals abans de la sessió de cloenda del programa. 

El programa ofereix continuïtat amb el Servei d'assessorament especialitzat en ESS de Barcelona Activa i La InnoBAdora, comunitat d’incubació ESS de Barcelona Activa. 

Més Informació

Podeu consultar la informació més detallada al programa adjuntat en aquesta mateixa pàgina i resoldre qualsevol dubte escrivint un correu a innovaciosocioeconomica@barcelonactiva.cat o trucant al 933 57 52 52.

Per a més informació sobre l'oferta formativa i serveis en Economia Social i Solidària o Innovació Socioeconòmica cliqueu AQUÍ.

DaTes Clau

Període d'inscripcions: fins el 25 de juliol de 2025. 

Durada: 6 mesos, des del setembre de 2024 a febrer de 2026.

Sessions informatives.