Suport per la millora i transformació dels models de negoci

Acompanyament en la definició de noves estratègies de model de negoci, identificant noves oportunitats i àmbits de millora

Aquest programa posa a disposició de petites i mitjanes empreses i persones treballadores autònomes un servei d’acompanyament teòric-pràctic per part d'una persona assessora especialitzada, amb l’objectiu de desenvolupar nous models de negoci que donin resposta a les necessitats de la persona o empresa beneficiària.

El servei contempla totes les activitats que formen part de la cadena de valor d’un negoci: l'estratègia de l’empresa, les activitats comercials o de màrqueting, les operacions —tenint en compte les tasques i els processos concrets que es desenvolupen—, l’equip professional implicat i la seva organització, les finances; així com també les inversions del negoci. La persona o empresa beneficiària, amb el suport de l’agent professional assessor, decidirà en quins d’aquests aspectes es vol fer èmfasi i enfocar el treball conjunt. 

METODOLOGIA DEL SERVEI

El procés d’acompanyament serà personalitzat, es realitzarà per part de personal equip tècnic especialitzat i s'estructura en les següents tres fases:

FASE 1: Realització d’una diagnosi inicial transversal per tal d’obtenir coneixement sobre l’empresa en profunditat, podent així avaluar les seves necessitats i interessos, cercant l’itinerari de treball que millor s’adapti a la seva situació de partida.

FASE 2: Sessions de treball, a través de dinàmiques pràctiques, per a la definició de nous models de negoci, segons l’itinerari seleccionat per part de la persona o empresa beneficiària. Per cada un dels següents itineraris, s’estableixen diferents mòduls i metodologies, adaptables a cada cas, per tal de fer eficients els resultats. Els itineraris establerts són els següents:

  • Estratègia de negoci, per elaborar o revisar el pla estratègic i els diferents elements que configuren l’entorn del negoci i que hi poden influir, a través, per exemple, d’un anàlisi de mercat i/o d’un estudi de potencials partners d’interès.
  • Comercial o màrqueting, per conèixer el posicionament de l’empresa en relació a la competència i als potencials clients, coneixent què ofereix el negoci, què el diferencia i perquè els seus potencials clients l’han d’escollir respecte els altres.
  • Operacions, per relacionar les tasques i processos que es duen a terme en el dia a dia del negoci i detectar potencials millores en com es treballa, optimitzant la situació actual.
  • Organització, per definir els perfils necessaris pel negoci i com estructurar-los per assolir els objectius de l’empresa.
  • Finances i inversions, per identificar les fonts de finançament actuals així com per conèixer fonts addicionals i com accedir-hi.
  • Creixement del negoci, per analitzar la situació actual i establir fites de creixement, tenint en compte quins elements són necessaris per assolir-la.

FASE 3: Síntesi de les qüestions treballades al llarg de les sessions realitzades amb la persona o empresa beneficiària i definició dels passos a seguir per tal de poder implementar els aspectes treballats i continuar, de manera sostenible, amb el desenvolupament del negoci.

L’acompanyament professional consistirà en un màxim de 10 hores d’assessorament.

Aquest servei es presta en el marc del Programa de Programa per a la millora, digitalització i sostenibilitat dels negocis, que té com a objectiu l’acompanyament de les empreses de la ciutat de Barcelona i de la seva àrea metropolitana  per adaptar-se als reptes de la situació post-pandèmia. 

REQUISITS

Per rebre l’acompanyament, les empreses o persones treballadores autònomes interessades hauran de complir els següents requisits:

  • Tenir domicili social a l’àrea metropolitana de Barcelona. 
  • Tenir un màxim de 250 persones treballadores.
  • Disposar d’equips informàtics i connexió a Internet.
Places limitades! Barcelona Activa avaluarà les sol·licituds rebudes i es posarà en contacte amb les empreses sol·licitants.
 

SOL·LICITUD DEL SERVEI

Pots sol·licitar el servei a través del formulari de "Demana el servei", seleccionant l'opció "Assessorament en Models de Negoci".

Missatge Feder - Actuació 1.1

“Aquest programa està cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea, en el marc del Programa Operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020. Operació 1: Millora del teixit econòmic empresarial de la ciutat i Actuació FEDER 1.1 Programes d’acompanyament per a la millora de la competitivitat empresarials”.