Detall formació
Breadcrumb
ActivitatsDetall
Primeres passes per digitalitzar la nostra empresa (Economia Social)
NOVA FORMACIÓ
Aquesta activitat s'adreça a persones vinculades a empreses de l'àmbit de l'economia social i solidària, que vulguin entendre què implica digitalitzar la seva organització. Està especialment pensada per a qui encara no ha iniciat aquest camí, i no té coneixements sobre eines digitals. La formació ofereix una introducció clara, accessible i pràctica que posa l'accent en el context real i quotidià de les organitzacions.
IMPORTANT: This session will be held in Catalan or Spanish only.
Aquesta formació té una durada de 4 hores repartides en dues sessions
Objectius generals de l'activitat:
- Entendre què és la digitalització, a què consisteix i què implica realment per a una organització.
-Conèixer les oportunitats que brinda un procés de digitalització per millorar la gestió i l'organització.
- Identificar les dificultats habituals (manca de temps, desconeixement, resistències internes) i com fer-hi front.
- Entendre les diferents fases d'un procés de digitalització: des de les primeres passes fins a l'elaboració d'un pla estratègic (a través d'exemples reals d'organitzacions que han iniciat aquest camí).
Temari complet:
1. Introducció al concepte de digitalització (1a sessió)
- Què entenem per digitalització? Més enllà de la tecnologia: un procés de transformació cultural, organitzativa i estratègica de l'empresa.
- Oportunitats i costos del procés de digitalització.
- Quan té sentit iniciar un procés de digitalització?
2. El camí de la digitalització (1a sessió)
- Des de les primeres passes fins al desenvolupament d'un pla estratègic digital:
- Les primeres passes (diagnosi interna, definició d'objectius, identificació de necessitats i eines)
- Estudi d'un cas pràctic: Tàndem Social i el seu camí cap a un pla estratègic digital.
- Dificultats habituals i reptes a superar (resistències internes, manca de temps, desconeixement tecnològic, pressupost limitat)
3. Models, estratègies i eines per donar resposta a les dificultats habituals observades (2a sessió)
- Com podem superar les dificultats i els reptes identificats? Proposta de models i estratègies aplicables, mitjançant l'observació de casos pràctics.
- Eines de gestió digital: Què són? Quines són les principals? On les podem aplicar? Quins beneficis ens aporten? (finances, màrqueting i vendes, persones, operacions).
4. Autavaluació del nivell digital, recursos i accions inicials (2a sessió)
- Realització del Digi-Test de Barcelona Activa i el Test de Competències Digitals del Cibernanium.
- Observació de resultats de cada entitat i proposta d'estratègies i alternatives a l'abast.
Calendar
Find out more
Aquesta activitat es realitza en dos tipus de format: sessió presencial o sessió virtual. Consulta el tipus de cada sessió i els detalls al calendari del web.
L'activitat es realitzarà en l'idioma indicat per a cada sessió.
Recordeu que podeu gestionar la vostra inscripció (donar-se de baixa, obtenir un certificat de participació...) des de l'apartat d'Activitats de l'Espai personal.
Per a més informació o si tens alguna necessitat especial i requereixes suport per seguir l'activitat escriu-nos a innovaciosocioeconomica@barcelonactiva.cat
En cas que no puguis assistir a l'activitat, és necessari que et donis de baixa amb 12 hores d'antelació entrant a l'apartat ACTIVITATS del teu Espai Personal.
Barcelona Activa ofereix tallers i activitats formatives en Economia Social i Solidària adreçats a persones i col·lectius que volen emprendre noves iniciatives socioeconòmiques. Consulta l'oferta de cursos i tallers actuals aquí!
ActivitatsRelacionades
Next edition
Virtual classroom