Breadcrumb

ActivitatsDetall

Mesures de corresponsabilitat, conciliació, no discriminació i usos del temps a les organitzacions

Description
La conciliació de la vida laboral, familiar i personal facilita la consecució de la igualtat efectiva de dones i homes. Aquesta pretén aconseguir una organització on siguin les persones puguin fer compatibles les diferents facetes de la seva vida. En aquesta càpsula coneixerem les mesures que podem impulsar per tal de facilitar la flexibilitat i coresponsabilitat, així com bones pràctiques organitzatives. Ens endinsarem en els usos del temps, en les polítiques de la no discriminació per raó de sexe o de gènere i en l'economia de les cures a través d'experiències i exemples pràctics per aplicar a les nostres organitzacions.
Duration:
Single-session programme: 1 session de 2 hours
Aimed at:

Persones responsables de temes d'igualtat i/o recursos humans empreses o entitats.

Content

IMPORTANT: This session will be held in Catalan or Spanish only.

Aquesta activitat s'impartirà de manera virtual en streaming a través de la plataforma gratuïta Microsoft Teams. Les persones inscrites rebran per correu electrònic l'enllaç amb la invitació i les instruccions d'accés abans de l'inici de la sessió.

Objectius generals de l'activitat:

Com fer possible la participació equilibrada entre dones i homes en la vida familiar i el mercat de treball, amb la finalitat d'introduir la igualtat d'oportunitats i de treball, modificar els rols i estereotips tradicionals, assolir les necessitats d'atenció i cura de persones i eradicar les desigualtats per diversitat sexual o de gènere.

Objectius específics de l'activitat:
-Reflexionar sobre com incorporar mesures de conciliació i corresponsabilitat per no re-produir desigualtats de gènere.
- Conèixer eines i recursos existents per aplicar aquestes mesures.
- Analitzar l'entorn propi per a veure possibilitats i dificultats de conciliació.
- Conèixer propostes, experiències i testimonis que ens puguin donar idees per aplicar-ho als nostres projectes.


Temari complet:
-Què és la conciliació laboral, familiar i personal: la teoria i la realitat.

- Conceptes previs i dades significatives: la desigualtat per raó de diversitat sexual i de gènere en l'entorn laboral: la doble motxilla.

- Flexibilitat, conciliació i corresponsabilitat en les cures.

- Reial decret llei 6/2019 de "Mesures urgents per la garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en l'ocupació.

-El Reial Decret 2/2024, de 21 de maig, inclou diverses reformes per millorar la conciliació de la vida familiar i la vida professional dels progenitors/es i dels cuidadors/es, i per regular la negociació col·lectiva assegurant l'aplicació dels acords o convenis més favorables per a les persones treballadores.

- Plataforma de reforma horària.

- Mesures per a canviar la cultura organitzativa i fomentar la corresponsabilitat mitjançant algunes eines i exemples pràctics

- La Xarxa Nust, el Pacte del Temps, i d'altres

Teachers
LEON MAYOL, RAQUEL
Driving
BARABARA

Calendar

Days and times
Venue
Language of instruction
Places
Registration
Virtual classroom
18 Jul, 2025
10:00 - 12:00
Language of instruction:Catalan
-
Opening of registration 18/06/2025 to 00:00 h.

Find out more

L'activitat es realitzarà en l'idioma indicat per a cada sessió.
Recordeu que podeu gestionar la vostra inscripció (donar-se de baixa, obtenir un certificat de participació,....) des de l'apartat d' Activitats de l'Espai personal.
Per a més informació o si tens alguna necessitat especial i requereixes de suport per seguir l'activitat escriu-nos a innovaciosocioeconomica@barcelonactiva.cat

En cas que no puguis assistir a l'activitat, és necessari que et donis de baixa amb 12 hores d'antelació entrant a l'apartat ACTIVITATS del teu Espai Personal, al qual pots accedir fent clic aquí . D'aquesta manera una altra persona podria aprofitar la teva plaça.
Barcelona Activa ofereix tallers i activitats formatives en Economia Social i Solidària adreçats a persones i col·lectius que volen emprendre noves iniciatives socioeconòmiques. Consulta l'oferta de cursos i tallers actuals aquí!
En les activitats de l'Aula Virtual es considerarà com a assistides a totes aquelles persones que hagin accedit a l'espai en els primers 15 minuts de la formació. Les persones que s'incorporin més tard, es comptabilitzaran com a no assistides i no se'ls generarà el certificat corresponent.