Impulsem el que fas 2025
IMPULSEM EL QUE FAS
Les bases i la convocatòria són provisionals perquè es troben ara en període d’exposició pública i es preveu que, si no hi ha al·legacions, la darrera setmana de juny s’obri el període de sol·licituds fins el 15 de juliol.
Convocatòria 2025 - Fomentant projectes de proximitat que donen resposta a les necessitats i reptes de la ciutadania
Barcelona Activa posa en marxa una nova convocatòria del programa de subvencions anuals “Impulsem el que fas” per contribuir al creixement de l’economia local, amb especial focus en l’impuls al comerç de proximitat i a la generació de llocs de treball de qualitat.
- Tancat el període d’inscripció
Properament es comunicaran les dates previstes d'inscripció i complements informatius en aquest mateix web.
NOTA INFORMATIVA
Tal com s’estableix a la clàusula 11.1 de les bases reguladores i convocatòria: “Un cop finalitzi el termini de presentació de sol·licituds, en funció del número de registre de cada sol·licitud, es crearà un llistat ordenat de les sol·licituds de número menor a major. Igualment, es fixarà la data i hora del sorteig amb la indicació del fedatari públic que hi intervindrà. El llistat es publicarà al web https://empreses.barcelonactiva.cat/es/impulsem-el-que-fas-2025 de manera prèvia a la celebració del sorteig. També es publicarà la data i hora del sorteig.”
En aquest sentit, el sorteig es durà a terme el dia 21 de juliol de 2025 a les 9:15h. Aquest tindrà lloc a la notaria ANDUJAR & ROSELLO. No està prevista l’assistència de públic.
Com s’indica a la clàusula mencionada: La mecànica del sorteig consisteix en l’extracció d’un número aleatori del llistat. El número extret serà el primer número que marcarà l’ordre d’atorgament de les subvencions. En aquest sentit, es seguirà l’ordre indicat al llistat prèviament publicat al web i, per tant, a partir dels números d’ordre següents del llistat, es confeccionarà l’ordre d’accés a les subvencions. Així mateix, es publicarà al web el llistat amb l’ordre definitiu.
Així mateix, cal destacar que l’ordre per si sol no donarà cap dret a l’obtenció de la subvenció, sinó que es comprovarà que les sol·licituds compleixin amb la totalitat de condicions, finalitats i requisits establerts per aquestes bases reguladores i convocatòria.” Per tant, d’acord amb l’ordre establert pel sorteig, es comprovarà que la documentació presentada s’ajusta als requisits de les Bases i la convocatòria. Si no s’ajusta, amb caràcter previ a la resolució d’atorgament o denegació es requerirà a la sol·licitant perquè esmeni el defecte o adjunti els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es tindrà per desistida la sol·licitud.
Així doncs, la resolució d’atorgament i denegació es preveu a partir de la segona quinzena de setembre.
Modalitats de la convocatòria IQF 2025
Aquesta 9a edició està dotada amb 2,5 milions d’euros i inclou vuit modalitats vinculades a reptes i sectors econòmics estratègics, amb algunes novetats destacades.
- Modalitat 1A: Activitat econòmica en locals en planta baixa buits i parades de mercats. Import màxim 20.000€.
- Modalitat 1B: Activitat econòmica en locals municipals en planta baixa. NOVA! Import màxim 15.000€.
- Modalitat 1C: Diversificació econòmica i protecció als comerços i serveis de proximitat en espais EGA. NOVA! Import màxim 22.000€.
- Modalitat 2: Economia social i altres iniciatives d’economia amb impacte. Import màxim 8.000€.
- Modalitat 3: Foment de l’ocupació de qualitat al territori. Import màxim 20.000€.
- Modalitat 4: Innovació social i tecnològica en el sector d’economia de les cures per a l’envelliment NOVA! Import màxim 30.000€.
- Modalitat 5*: Alimentació sostenible i consum responsable. Import màxim 16.000€.
- Modalitat 6: Dones Lidera. Emprenedores, Professionals i Directives. NOVA! Import màxim 13.000€.
* Organitzacions amb seu, delegació o centre de treball en un local de planta baixa a la ciutat de Barcelona (quantia addicional únicament per a la modalitat 5) – 2.000€
Cada organització o persona sol·licitant només pot optar a una modalitat.
PRINCIPALS REQUISITS:
- Persones físiques (empresàries individuals) i jurídiques amb seu social, delegació o centre de treball al municipi de Barcelona.
- Totes les sol·licitants han d’estar degudament constituïdes i operatives des del mateix moment de presentar la sol·licitud.
- Cada actuació tindrà un termini màxim de 12 mesos i caldrà que s’iniciïn o s’hagin iniciat el 2025.
- Cal complir, com a mínim, amb una de les dues condicions següents:
- 1) tenir un import net de la xifra anual de negoci que no superi 1.000.000 euros anual durant l’any d’import superior de 2023 i el 2024;
- 2) tenir una plantilla que no superi les 20 persones treballadores a jornada completa en el moment de la sol·licitud.
S'INCORPORa alguna NOVETAT:
- Ordre d’accés mitjançant sorteig i, per tant, l’atorgament de la subvenció NO vindrà determinada per qui la faci primer sinó per l’ordre d’accés que determini el sorteig. NOVETAT!
- Cada modalitat es subdivideix en diferents submodalitats i només es pot optar a una submodalitat, a excepció de la modalitat 5 "Alimentació sostenible i consum responsable" que no té diferents submodalitats
- Dins cada submodalitat, hi ha un catàleg d'actuacions i es podrà sol·licitar un màxim de 2 actuacions, NOVETAT!
- Millores en el formulari amb l’objectiu de facilitar el procés de sol·licitud. NOVETAT!
FINANÇAMENT:
L’ajut pot arribar a un màxim del 80% per sol·licitud i implica un mínim del 20% de cofinançament per part de les beneficiàries.
La quantitat màxima de la subvenció variarà segons la modalitat, que a la vegada estarà condicionada a la tipologia d’actuacions sol·licitades. En cap cas se superarà l’import màxim de subvenció que estableix cada modalitat.
SESSIONS INFORMATIVES
Us recomanem que llegiu les bases de la convocatòria, que consulteu la guia de sol·licitud i que participeu en les sessions informatives programades pel mes de maig i juny. En aquesta mateixa pàgina podeu accedir a totes les sessions disponibles:
MODALITAT 1A/1B I 1C
GENERAL (totes les modalitats menys la 1)
COM POTS SOL·LICITAR LA SUBVENCIÓ?
IMPORTANT: Aquest registre serà el que fixarà l'ordre en la petició de la subvenció.
Un cop registrada la instància de sol·licitud al portal de tràmits municipal, rebràs un missatge al teu correu electrònic notificant del resultat de la sol·licitud.
En cas de que la sol·licitud s'hagi tramitat correctament, al mateix correu hi trobaràs un enllaç que et permetrà accedir a l'aplicació de sol·licitud de subvencions per incorporar la documentació necessària.
Cal aportar la documentació en format PDF i en el termini màxim de 15 dies des de la data de l'avís.